[Hlavní strana] [Kalendář akcí] [Kontakt] [Pro registrované]

Návrat na hlavní stranu

Okolo Veselské věže [ Turistická zajímavost ]

Výlet začneme u rozcestníku zelené turistické značky pod Skalními sklepy a vydáme se po zelené údolím proti proudu Stodolního potoka. Dále budeme pokračovat stále po zelené značce až k místu, kde se údolí rozdvojuje. Dáme se doprava a asi po 200 m se ocitneme na rozcestí. Vlevo asi 10 m od cesty, se ve vysoké trávě ukrývají tři mohutné pařezy, dnes už vedle nich opět stojí tři nové smrčky. Toto místo je odedávna nazýváno U třech smrků. Odtud pokračujeme dále v cestě po zelené značce, která nás vyvede u lesa na planinu mezi Veselím a Dobešovem na rozcestí polní a asfaltové cesty. Odtud již uvidíme asi 100 m vzdálená kamenný kříž, stojící na samém vršku u asfaltové cesty. Od kříže se vydáme cestou zpět k Veselí po asfaltové cestě. Po necelých 200 m přijdeme na kopeček, z nějž jsou nádherné výhledy na Beskydy, západně pak na část Oderských vrchů. Za jasného počasí je vidět Valašské Meziříčí, Hranice na Moravě s cementárnou, rozvodí nad Bělotínem, zříceninu Helfštýn a poutní místo Hostýn s větrnou elektrárnou, na níž jsou vidět otáčející se lopatky. Po levé straně se pak tyčí Veselská věž. Z vyhlídky projdeme přes zemědělské družstvo do centra vesničky Veselí. Zde je možno se v místním pohostinství občerstvit. Poté se z návsi vydáme vzhůru vesnicí cestou k Odrám. Obrátíme-li pohled k jihovýchodu, za jasného počasí je nádherný pohled na Lysou horu, Radhošť, Kelčský Javorník i na Hostýn. Pokračujeme stále po silnici, nad prvním obydlím po pravé straně /Mateiciucovými/, u kamenného obelisku můžeme sejít dolů po "veselském chodníku" do centra Oder. Chodník vyúsťuje u Dělnického domu, kde je možné se po výletu občerstvit.